Pięć orzechów i nasion, które pomogą skutecznie obniżyć cholesterol.




Jeżeli walczysz i usilnie próbujesz oniżyć poziom cholesterolu, nie jesteś sam/a.
Na świecie jest ponad 2 miliardy ludzi, którzy mają wysoki LDL cholesterol.
W Polsce szacuje się, że jest to prawie połowa Polaków.

Niemalże co drugi zgon to zawał serca lub udar mózgu. A umiera na nie prawie 175 tys. ludzi.
Pamiętasz, jak tyle się mówiło kilka lat temu o bezpieczeństwie na drogach i podawało statystyki z wypadków. Dla porównania około 3.5 tys. Polaków ginie na drogach w Polsce.

Nie chodzi o to, aby natychmiast pędzić do lekarza i brać lekarstwa na zbicie cholesterolu a o to, aby zmienić swoją dietę. Dobrze jest w tym celu udać się z wynikami badań do dietetyka i poprosić go o ułożenie odpowiedniej diety, w której wykluczymy lub ograniczymy te produkty, które powodują wzrost cholesterolu we krwi przy jednoczesnym wzbogaceniu jej o takie, które mają właściwości zbijające.
Jednym z nich są orzechy i suche nasiona niektórych roślin.


Pięć orzechów i nasion, które pomogą skutecznie obniżyć cholesterol.

1. Pistacje
Jeżeli już mamy dietę, która jest naszym planem. I szukasz czegoś, co uatrakcyjni jej smak i wygląd, rozważ dodanie do niej pistacji. Pistacje są bogate w nienasycone tłuszcze co, pomaga obniżyć ilość cholesterolu we krwi. Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych na Uniwersytecie w Pensylwanii dowodzą, że dodanie 30 gram pistacji do swojej diety pozwala znacząco obniżyć poziom cholesterolu całkowitego, jak i tego złego (LDL)
Pistacje są również bogate w przeciwutleniacze, które są naturalnym środkiem zapobiegającym infekcjom oraz pomaga zapobiegać takim chorobom jak nowotwory czy chorobom serca.

2. Migdały
Zawierają szereg składników odżywczych, które są dobre dla serca, w tym tłuszcze nienasycone, błonnik i fitosterole, które są substancjami chemicznymi występującymi w roślinach jadalnych i pomagają obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Dodanie migdałów do swojej diety poprawia poziom cholesterolu poprzez obniżenie tego złego a znalezione w migdałach składniki, które pomagają chronić serce, zapobiegają również wchłanianiu cholesterolu i pomagają wydalić go z organizmu.

3. Orzech włoski
Co wyróżnia orzecha włoskiego od innych orzechów, jest skład tłuszczu. Większość orzechów jest bogatych w jednonienasycone kwasy tłuszczowe, a orzechy włoskie są bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe, a zwłaszcza kwasy omega-3.
Kwasy tłuszczowe, które są zdrowe dla serca, pomagają obniżyć poziom cholesterolu we krwi.
Średnio jedzenie około 14 połówek orzechów włoskich dziennie może obniżyć cholesterol całkowity i cholesterol LDL o kilka punktów.
I jak pistacje, orzechy włoskie bogate są w przeciwutleniacze, które mogą zwalczyć stany zapalne.

4. Siemię lniane
Informacja o tym składniku diety jest przydatna mężczyznom lub tym paniom, które wspierają swoich mężczyzn w walce z wysokim cholesterolem, bo siemię lniane pomaga zbić cholesterol głównie panom.
Już dodanie 3 łyżek siemienia lnianego pomaga zbić poziom cholesterolu we krwi.
Badania przeprowadzone wykazały 10 procentowy spadek poziomu cholesterolu we krwi mężczyzn, ale nie było znaczących zmian u kobiet po wprowadzeniu siemienia lnianego do ich diety.


5. Sezam
Był znany i wymieniany jako roślina lecznicza już 1500 lat pne. Nasiona sezamu zawiera przeciwutleniacze (lignany i fitosterole). W rzeczywistości, nasiona sezamu zawierają większe ilości fitosteroli niż jakakolwiek inne pożywienie. W związku z tym skutecznie zapobiegają wchłanianiu się złego cholesterolu. Już 30 gram sezamu dodanego do swojej diety może obniżyć poziom całego cholesterolu 6% a o 10% złego (LDL). Warto.



  Baner

Komentarze (0)

Napisz co o tym myślisz