Walcz z wolnymi rodnikami.

Wolne rodniki powstają w procesie oddychania.
Jak zapobiec procesowi utleniania naszego organizmu?

Stosując antyoksydanty.

 Kategorią produktów zawierającą ogromna ilość przeciwutleniaczy są zioła, przyprawy oraz zielone warzywa.
 
Przypuśćmy, że przygotowałaś smaczny zdrowy i posiłek w postaci pełnoziarnistego makaronu z sosem marinara. Ma on prawdopodobnie jakieś 80 jednostek przeciwutleniaczy według skali ORAC.
(Mniej więcej 20 w makaronie i 60 w sosie)
 Jeżeli do tego makaronu dodasz brokuły będziesz miała 160 punktowy posiłek. Dopraw to jedną łyżka świeżego bądź suszonego oregano lub bazylii i otrzymasz posiłek, który będzie mieć ponad 300 punktów. To bardzo prosty sposób na walkę z wolnymi rodnikami.
 
 Śniadanie, na które składa się owsianka? Dodając do nich tylko pół łyżki cynamonu zwiększasz skuteczność tego posiłku z 20 do 120 jednostek. Jeżeli Ci to jeszcze nie wystarcza szczypta mielonych goździków może dać temu fantastycznemu posiłkowi ponad 160 jednostek. Wrzuć 3 orzechy włoskie to następne 40 jednostek.
 
 Świeża i nieprzetworzona żywność jest tak bogata w przeciwutleniacze. Wystarczy ją tylko umiejętne doprawić a posiłek i życie zacznie smakować inaczej.

Radek
 

Komentarze (0)

Napisz co o tym myślisz